Case Study

College Style

Doorlooptijd:

4 weken

Dienst:

Branding, UI/UX Design & Shopify Development

College Style

Binnen 4 weken migreren naar Shopify

Begin dit jaar kregen wij van Triple M Trading het verzoek om een webshop te migreren van een nieuw Shopify platform. Appeltje eitje, maar met een kleine twist; het moest binnen 4 weken. Een flinke uitdaging... Hoe we dit gedaan hebben lees je in deze case.

Triple M Trading is al jaren een toonaangevende verkoper van allerlei soorten vrouwenkleding. Met tientallen winkels door heel het land ook zeker geen kleine speler. College Style is het hoofdmerk van het overkoepelende Triple M Trading. Zij staan bekend om het meer dan complete assortiment voor elke soort vrouw. Een ontwerp maken en dit vertalen naar een functionele webshop neemt vaak al 4 tot 6 weken in beslag. Tel daar alle andere technische aspecten zoals; API koppelingen, filters en orderverwerking bij op en je komt al gauw uit op een doorlooptijd van enkelen maanden... Maar all hands on deck en gaan met die banaan!

Webshop Collegestyle | Kleding
Webshop Collegestyle | Kleding
No items found.

Een marketingbureau dat staat voor creativiteit en krachtige

Dankzij onze ruime ervaring en kennis van Shopify hebben we een hoop struikelpunten kunnen voorkomen. Een API koppeling met het voorraadsysteem was al ontwikkeld en ook al functioneel. Aan ons dus de taak om de front- en backend development te realiseren. De keuze voor Shopify is voortgekomen uit de behoefte aan een eenvoudig te gebruiken en flexibel systeem. Shopify beschikt over een gebruiksvriendelijke interface en werkt in combinatie met get adverteren op Facebook erg goed.

In de eerste twee weken zijn we aan de slag gegaan met het uitwerken van een volledig nieuw design wat beter past bij waar College Style voor staat. Het oude platform was verouderd en niet Shopify compatible, dus de migratie was hard nodig en deze kans hebben we gebruikt om een volwaardige basis neer te zetten voor College Style en andere merken onder Triple M Trading.

We hebben een ontwerp gerealiseerd wat voldoet aan de belangrijkste e-commerce eisen. Denk aan een goed werkende productfilter, custom zoekfunctie en een vlotte check-out ervaring. Een inspiratiebron is binnen fashion e-commerce ook erg belangrijk, veel consumenten weten niet wat bij hen past en krijgen moeilijk volledig outfits samengesteld. Daarom hebben we een lookbook functie ontwikkeld, met daarin de mogelijkheid om producten te taggen, zo kunnen klanten volledige outfits shoppen!

Na deze fase zijn we gestart met het bouwen van de back-end. Een lastige klus, gezien de korte tijd die over was. Maar dankzij een geweldige team effort en hard werken is het gehele project binnen deadline afgerond. Na livegang hebben we beide webshops verder geoptimaliseerd voor de advertenties die worden ingezet om traffic naar de webshop te sturen. Denk hierbij aan custom tracking parameters en Google Analytics e-Commerce

Bekijk Resultaat
Previous Arrow